• صفحه اصلی
  • پروژه ها
  • محصولات
  • مقالات
  • درباره ما
  • تماس
  • logo

    با ایجاد یک فضای سبز جالب در تصویر شبانه شهر، خود به خود افراد بیشتری به استفاده از آن تشویق خواهند شد. پارک‌ها و فضاهای سبز عمومی که توسط رنج سنی متفاوتی از مردم مورد استفاده قرار می گیرند، مکان‌های ایمن‌تری هستند و خطر کمتری در برابر خراب کاری، دزدی و سرقت خواهند داشت. نورپردازی مناسب یکی از فاکتورهای بسیار مهم در خلق یک فضای شاد و با امنیت خواهد بود. در این مقاله با 7 نکته طلایی در طراحی نورپردازی یک محوطه بیرونی یا فضای سبز آشنا می شوید.

    SDCM مخفف عبارت (Standard Deviation Color Matching) یا “انحراف معیار استاندارد در تطابق رنگ” است. این پارامتر تفاوت رنگ نور منابع LED را در دمای رنگ مشابه تعریف می کند.

    نورپردازی  محوطه  یا نورپردازی  فضای سبز به استفاده از نورپردازی فضای خارجی در مناظر عمومی  و باغ های خصوصی به منظور تقویت اهدافی چون ایمنی، حس زیبایی شناسی شبانه، امکان دسترسی، برقراری امنیت، مسائل تفریحی و ورزشی، و کاربرد آن در رویدادهای اجتماعی اشاره دارد.

    ” نورپردازی محوطه “ طیف وسيعی از انواع محيط‌های بيرونی مانند محوطه‌های طبيعی و یا مصنوعی را شامل می‌شود. با مطالعه این مقاله با راهکارهای اصولی و حرفه ای در نورپردازی محوطه آشنا خواهید شد.

     رنگ برای ما احساسی درونی است و هنگامی که نور از یک طول موج خاص (یا فرکانس) یا ترکیبی از طول موجها به شبکیه چشم برخورد میکند آن را تجربه می کنیم . برداشتی که ما از رنگ داریم در مغز تولید می شود. بنابراین رنگ یک خاصیت فیزیکی از ماده یا انرژی نیست. رنگ همچنین از لحاظ روانشناسی و احساسی روی ما اثر می گذارد.

    شیوه ای که ما برای شرح رنگها و مفهوم آنها به کار می بریم بسیار به پس زمینه فرهنگی وابسته است و در یک حالت متناوبی از تغییر قرار دارد. ما در حالت کلی بین هفت یا هشت رنگ متفاوت در محدوده قابل رویتی از نور خورشید تمایز قایل می شویم.

    این مقاله به بررسی سه عامل اصلی و موثر بر وضعیت نور طبیعی محیط های داخلی در طراحی معماری پرداخته است. این عوامل باید همیشه برای طراحی هر ساختمانی، خصوصا ساختمان های اداری، در نظر گرفته شوند. برای رسیدن به یک معماری موفق و جدید از همان ابتدای کار لازم است تیم طراحی منظمی ایجاد شود تا با نگرشی همه جانبه و همکاری در همه رشته ها، راه حل مناسبی طرح شود. در چنین جایی است که به یک طراح روشنایی نیز نیاز است: حرفه ای هایی که با روشنایی – طبیعی و مصنوعی- سر و کار دارند و درک آنها از نتیجه کار، به عنوان نوعی معماری متفاوت، می تواند به معماران در ساخت بناهایی که از منابع طبیعی بهره می برند، کمک کند و تعداد ساختمان هایی را که با طراحی معماری صحیح، روشنایی مصنوعی را [فقط] به عنوان مکملی برای روشنایی طبیعی به کار می برند، افزایش دهد.

    برای آنکه بتوان سیستم روشنایی یک مجموعه را به لحاظ کیفی ارزیابی نمود، باید موارد مختلفی را به صورت همزمان با یکدیگر در نظر گرفت. در حالت کلی می توان اینگونه بیان کرد که انتظارات ما از یک سیستم روشنایی مناسب باید شامل موارد زیر باشد:

    • آرامش بصری
    • کارآیی بصری
    • نمود بصری

    در این بخش با تعاریف اولیه و اصطلاحات مربوط به محاسبات روشنایی آشنا خواهید شد. این مفاهیم در مهندسی روشنایی بسیار کاربرد دارند و دانستن آن برای طراحان روشنایی از اهمیت به سزایی برخوردار است.

    متاسفانه مدت مدیدی است که در خیابانهای شهرمان به هر سو که می‌نگریم نشانی از این لامپها را بر سر در انواع واحدهای تجاری می‌یابیم. لامپ‌هایی بدون حفاظ با نور زیاد که نگاه‌کردن به آنها می‌تواند برای چندین ثانیه قدرت بینایی را مختل کند. مطمئناً هدف صاحبان مشاغل در این مورد جلب نظر مشتری و رونق کسب و کار است ولی غافل از اینکه این عمل نه تنها نظر مشتری را چندان جلب نمی‌کند بلکه اثرات زیان آور بسیار دارد. در این مقاله سعی شده تا به طور خلاصه به شرح این معایب بپردازیم. به امید آنکه شبی در همه جای شهرمان شبی زیبا داشته باشیم.